21 Şubat 2011 Pazartesi

Cirque Du Soleil-Saltimbanco MUHTEŞEMDİ:))))

Off yaaa offff
Aylardır büyük bir heyecanla bekledim, aklıma geldikçe kalbim küt küt attı. Nasıl gidelim, oradan oraya nasıl ulaşırız derken, her güzel şey gibi bu da bitti işte.


Perşembe 18de otobüse binip gittik İstanbul’a. Gece 12 civarı annemin evindeydik. Sohbet, muhabbet derken geç yatıldı tabii. Ertesi gün Cuma günü başka yapacak bir şey yokmuş gibi kalktık IKEAya gittik. 3-5 bir şey alıp bir güzel İsveç Köftesi yiyip eve döndük. Biraz soluklandıktan sonra caddeye indik. Yürüdük, yürüdük, yürüdük sonra eve hırşımız çıkmış bir vaziyette döndük. Yattık kalktık ve işte büyük gün:)


Saat 16 da başlayacak gösteri için İstanbul trafiğini düşünerek saat 13 civarı yollara düştük. Göztepe’den Kadıköy’e indik. Kadıköy’den vapurla Eminönü’ne geçtik. Oradan da bir taxi ile Zeytinburnu’na Abdi İpekçi Arena gittik. Tabii biz akıllılar uzak mesafe geç kalmayalım derken gösterinin başlamasına 1,5-2 saat kala oradaydık.


Gittiğimiz de hala standlar kuruluyordu. Ahh keşke fotoğraf makinamı alsaydım yanıma. Etkinlik alanına fotoğraf makinası, dijital kayıt cihazı alınmaz uyarısına uyduk. En azında afişlerin önünde daha güzel fotoğraflar çekerdik. Biz de cep telefonlarıyla fotoğraf çekebildik ancak. Zaten makina getiren o kadar çok insan vardı ki, gösterinin başında duyurulduğu halde – oyuncuların konsantrasyonunun bozulmaması için lütfen fotoğraf çekmeyin- hem de flaşla fotoğraf çekenler oldu, antraktta tekrar duyuru yapılması gerekti.
 

Vee işte saat 16:00. Biz yerimize geçtik ve gösterinin başlamasını bekliyoruz. İnsanlar yerleşmeye, salona gelmeye devam ediyor. Oyuncular da bu arada ön taraftaki izleyicilerin arasında şovlarına başladılar bile. Veee işte muhteşem gösteri başladı. Bu gösteri nasıl anlatılır ki, akrobasi, dans, tiyatro, müzik, ışık, makyaj, kostümler hepsinin büyüleyici olduğu bir rüya, bir hayal alemi. 2 saat 20 dakikanın nasıl geçtiğini anlamadık. Huşu için seyrettik, güldük, heyecanlandık, hiç bitmesin istedik. Çıktığımızda alkışlamaktan ellerim acıyor, gülmekten kasıklarım ağrıyordu.



Cirque Du Soleil Kanadalı bir topluluk. Saltimbanco topluluğun en eski ve artık klasikleşmiş bir gösterisi. Saltimbanco ismini İtalyancada ‘’bankın üstünden zıplamak’’ anlamına gelen “saltare in banco’’dan alıyormuş. 20 farklı ülkeden 50 sanatçının inanılmaz denge, akrobasi, trapez, jonglörlük ve daha neler neler yaptığı inanılmaz, büyüleyici bir şov. Dediğim gibi 2 saat 20 dakika nasıl geçti anlamadık. Tek kelimeyle muhteşemdi. Müziklerin canlı çalınıp söylenmesi, ışık, kostümler, makyaj her şey mükemmeldi. Bazı sahnelerde nereye bakacağımızı şaşırdık, her yerde bir şeyler yapıyorlardı. Aslında bir kez değil bir kaç kez izlemek gerek. Hala etkisindeyim. Artık bir kez geldiler Türkiye’ye umarım diğer gösterileri de gelir. Hepsini seyretmeyi çok isterim.

Gösteri bittikten sonra o kalabalıkta araç bulmak çok zor oldu. Epey bir yürüdükten sonra neyse boş bir taxi bulduk ve Eminönü’ne gittik. Tabii buraya kadar gelmişken, karnımızda acıkmışken balık-ekmek yememek olmazdı. Sonrasında vapurla Kadıköy’e oradan da eve geçtik. Ertesi günde otobüse binip döndük Ankara’ya.

Daha kalmak isterdim İstanbul’da. Gitmek ve görmek istediğim yerler ve insanlar vardı. Ama bir başka sefere artık:))

15 yorum:

  1. ohhhhhhhhhhh.. sefan olsun lolipum. Valla bende bindim vapura bende gectim karsiya balik ekmegide yedim.. ohhhhhh.. pek bi guzel oldu. ay vallaa sanki gitmisim gibi oldum. saydigin gezdigin yerler ayaklarimin altindan gecti sanki.
    Uyarilara ragmen fotograf cekenlere eminim sinir olmussundur.. Ama iste bizde denyo cok.. naparsin.. Anlamiyorum ben neden boyle bir toplumuz biz. ? :(

    YanıtlaSil
  2. Bilet bulamadım :( yoksa bu hafta sonu ben de çocukları alıp gidecektim. 4 Mart'a ek gösterikoymuşlar ama o da hafta içi malum çocukların okulu var. Ben sonbaharda Moskova'da aynı ekibin palyaçonun ölümü gösterisini zilemiştim ve çok beğenmiştim. Eminim bu da muhteşemdi... neyse artık bir dahaki sefere :)

    YanıtlaSil
  3. Kitchen Witchcim; sağolll:)) Yaa sorma fotoğraf çekenler bir yana, 16,00 da başlayan gösteriye insanlar 16,30 da daha hala geliyorlardı. saygısızlığı sonu yok:)

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir günmüş anlaşılan.Daha niceleri senin olsun !

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar büyük hayranı olunca gitmesen eminim sende üzüntü yaratacaktı.

    O kadar heyecan, coşku ve mutlulukla anlatmışsın ki, gittiğine değmiş.

    Ne mutlu sana. :)

    YanıtlaSil
  6. gitmiş kadar oldum, allah bir dahaki sefere bize de nasip etsin:))

    YanıtlaSil
  7. bende İstanbuldan yeni dönmüş biri olarak yetmedi diyorum yetmezde..ruhumuz orda liste elimizde ilk buluşmamızda kaldığımız yerden devam öyleyse:)

    YanıtlaSil
  8. tarcinmoscow; Corteo'yu mu izledin? demin DVDsini sipariş verdim:)) Ahh keşke tüm gösterilerini izleme fırsatım olsa:))

    colette; teşekkür ederim, inşallah başka göeterileride izleme şansım olur:))

    hobivakti; ahh sorma gidemesem inan çok üzülürdüm çoook:))

    pembedüşler; inşallah:) herkese şiddetle tavsiye edrim:))

    Meyra; evet yaaa İstanbul öyle 2-3 gün yetmiyor:)) Biraz yormalı, bunaltmalı dönüş öyle olmalı:))

    Alo Elocum, Oki vardı ama gösteride 6 yaş sınırı olduğu için götüremedik. O da anneannesi ile hasret giderdi:))

    YanıtlaSil
  9. Süper.... Ayaklariniza saglik, sefaniz olsun.... Bizlerle de bu sahane gösteriyi paylastiginiz icin sonsuz tesekkürler... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  10. Offfffff,biz istanbul'dayız ama gidemedi.Bende çok isterdim ama eğlenmene ve çok istediğin hayal ettiğin bir gösteriye gitmene sevindim içinde kalmamış yani :).Birde İstanbul trafiği hiç belli olmuyor.Erken çıkmanız iyi olmuş bence geç kalmaktansa.Burada keşke daha çok kalsaydın da bizde seninle tanışma fırsatı yakalasaydık :)
    Sevgilerimle
    ASD

    YanıtlaSil
  11. MÜNSTER; rica ederim, benim için bu muhteşem topluluğu izlemek ve paylaşmak büyük bir zevkti. Keşke kendi çektiğim fotoğraflarla daha çok ayrıntı verebilseydim:)

    Asudecim; inşallah baharda gelir ve uzun kalabilirsem, inan ilk sıralardasın:)))))

    YanıtlaSil
  12. merhabalar yorumunuzu okudum, ben de gösterinin ilk günü oradaydım...yakında blogumda yazacağım, dah aonceden yazmış oldugum bazı yazılar var Cirque Du Soleil ile ilgili, sizin yazınızı okuyunca benimkileri de göndermek istedim.

    http://omurswalkabout.blogspot.com/2010/10/londradan-gosteriler-cirque-du-soleil.html

    http://omurswalkabout.blogspot.com/2010/10/cirque-du-soleilde-engelli-ve-turk.html

    http://omurswalkabout.blogspot.com/2011/01/biletix-ve-engellenenlere-cozum-arays.html

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Ömür, linkler için teşekkürler, okudum yazdıklarınızı:))

    YanıtlaSil
  14. ben teşekkür ederim; istanbuldaki gösteri ile ilgili yazdığımı da buraya şimdi ekliyorum...sizin blogunuza hayran oldum, çok güzel çalışmalar paylaşıyorsunuz :)

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails