2 Kasım 2018 Cuma

Kumaş Bal Kabakları :)

Merhaba, ekim bitmiş kasım gelmiş. Bal kabağı mevsimi geçmeden kumaştan kabaklar yapalım mı? Bizimkisi Halloween kabağı değil bildiğin sonbahar kabağı ama :))

Kabakların renkleri illa turuncu olacak diye bir şey yok. Sonuçta evde olan kumaşlardan en uygunları bunlardı, ben de bunları kullandım. Ama turuncu tonda olsalardı çok daha şirin olabilirlerdi tabii:))

Olsun biz elimizdeki malzemeleri kullanarak bal kabakları yapalım. Şimdi üstün dikiş bilgimle (!) nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım.



Önce daire formunu düzgün kesebilmek için kumaşı yuvarlak bir şekilde çiziyoruz (ben tabak kullandım) Çizdiğimiz yerden düzgünce kesip, daire formunda bir kumaş parçası elde ediyoruz.




Kenarlarından yarım santim kadar içeriden fotoğrafta gördüğünüz gibi dikiyoruz. Sanırım yoyo yapımında da bu şekilde oluyor. 


Tüm etrafını teğeller gibi geçip, büzüştürüyoruz. Yani şu aşağıda gördüğünüz fotoğraftaki gibi oluyor.


İçini boncuk elyafla doldurup, kapatıyoruz.



Daha sonra elinizde nasıl bir ip varsa farketmez içini elyafla doldurduğumuz pofidikliğe bal kabağı şeklini veriyoruz. Ben burada kırnap ipi kullandım.


Artık bal kabağımız bir şeye benzemeye başladı. Ama biraz süse ihtiyacı var gibi. Bunu için de keçeden yaprak şekilleri kesiyoruz.



Kestiğimiz yaprakları ve bir dal parçasını bal kabağının üstüne sıcak silikonla yapıştırıyoruz ve bal kabağımız bitmiş oluyor:)))





3 yorum:

  1. O kadar cici ve güzel olmuşlar ki bayıldım!
    ellerine sağlık,
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Çok sevimliler, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Şahane olmuşlar :) Anlatım da süper, kolayca yapılabilir ;)

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails