18 Mart 2015 Çarşamba

Succulent yine:)))

Şöyle bir arşive bakıyorum da ne çok paylaşımda bulunuyormuşum eskiden. Halbuki şimdi öyle mi? aslında eskiye göre daha çok bir şeyler yapıyorum, üretiyorum. Ama instagramın etkisi çok büyük sanırım. Hemen çek hopp paylaş orada:) Ama blog öyle mi? Blog emek ister, özen ister, özel ilgi bekler. Yaptıklarının fotoğrafını çekeceksin, çekime başlamadan önce ortam hazırlayacaksın, sonra çektiğin bir sürü fotoğraftan seçim yapıp, düzenlemeler yapacaksın. İki çift laf yazacam diye kasacaksın (ya da benim gibi içinden ne geliyorsa, giriş, gelişme, sonuç düşünmeden yazacaksın:))... Sonra fırsat bulup post hazırlayacaksın. Ne olursa olsun yinede bloğun yeri ayrı:))

Bakın mesela bu keçe ssucculentleri yapalı ne kadar zaman oldu. Ancak paylaşabiliyorum. Daha önce burada küçüklerini yapmıştım. Bu sefer, büyüklerini, kendi boyadığım toprak saksılara yaptım. 


Benim gibi succulent sevip, bakamayanlardansanız, bu keçe succular gerçeği kadar olmasa da iş görüyor. En azından pencere önünde bir renk oluyor. Hem sulama derdi de yok:)))















7 Mart 2015 Cumartesi

Çay tiryakilerine yeni önerim "OFÇAY HAZİNE"

Çay tiryakisi olanlar bilirler, poşet çay dökme çayın yerini tutmaz. Çayı demliğe boşaltarak demlemek, sonra temizlemek de hepimize yorucu gelir.

Ofçay, hem dökme lezzetini fazlasıyla alalım, hem de biz yorulmayalım diye Ofçay Hazine köşeli demlik poşet çayı çıkarmış. 

Üstelik 1 poşet köşeli ofçaydan 2 değil, 5 değil, 7 değil tam tamına 10  bardak çay çıkıyor. Ben bu çayın rengini, kokusunu, pratikliğini  çok sevdim.

Ofçay Hazine'nin gerçek dökme çay olmasıyla ortaya çıkan lezzet ve rengi sevilmeyecek gibi değil doğrusu. 

Bir fincan kahvenin  40 yıl hatırının olduğu  yerde, 1 bardak gerçek çayın hatırını es geçmemeli. Çünkü çay sohbetlerinin yeri her zaman ayrıdır. Çay ne kadar güzelse, sohbet o kadar lezzetli, o kadar hatırlıdır.

Unutulmayacak anlara eşlik etmesi için 1 paket Ofçay Hazine her zaman elimizin altında olmalı bence.:)

Bu içerik http://umutsepetim.com/ tarafından hazırlanmıştır. 

 

Bir boomads advertorial içeriğidir.

27 Şubat 2015 Cuma

Çizgili ve puantiye sevmeyen var mı?

Yine uzun bir ara vermişim blogcum, kusura bakma. Ama boş durmuyorum, yapıyorum bir şeyler. Mesela bak, iki tane kutu boyadım, biri çizgili, biri puantiyeli hemde:)) 


İçleri de kumaş kaplı üstelik.




Sevgili Neşe ablanın (@neseakdemir) hediyesi tavşancık da poz verdi yanında.




Kutuların kapakları da pek tatlı oldu böyle kalpli kalpli:) 




Ohh bi de bitirmenin keyfine bi kahve... 



Daha ne olsun, bol bol foti olsun gerisi:))




lolipudan instagram hesabımda satışta:)

10 Şubat 2015 Salı

'Akışkan Çikolatalı Mini Kek' imiş:)))

Eee Oki ister de ben yapmaz mıyım:)))) Emir büyük yerden ne de olsa:)



Mini Kek tarifleri kitabındaki 'akışkan çikolatalı mini kek' için hemen malzemeler hazırlanır.



1/2 su bardağı (75 gr) kakao


1/4 tatlı kaşığı tuz



2 yumurta, 1+1/3 su bardağı (200 gr) un, 2 tatlı kaşığı kabartma tozu, 1 su bardağı (200 gr) şeker, 2 tatlı kaşığı vanilya esansı (ben toz kullandım)


1/2 su bardağı (120 gr) oda sıcaklığında tereyağı.



1 su bardağı kaynar su ile kakao karıştırılır ve soğumaya bırakılır.

Un, kabartma tozu ve tuz bir kaba elenir.
Tereyağı, şeker ve vanilya akışkan bir krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Benim ki hiç de akışkan olmadı, acaba vanilya esansı yetine toz kullandığım için mi bilemedim:(
Yumurtalar birer birer eklenir.
Unlu ve kakaolu karışımda eklendikten sonra hamur haline getirilir:)




Kek kalıplarının üçte ikisi hamurla doldurulur. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 20-25 dakika pişirilir.



Kreması için 120 gr bitter çikolata benmari usulü eritilir.



2/3 su bardağı (150 gr) (ben 120 gr kullandım) oda sıcaklığındaki tereyağı, 200 gr pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığı vanilya esansı (ben yine toz kullandım) eritilmiş çikolata ile krema kıvamına gelene kadar çırpılır. 



Fırından çıkmış ve soğumuş keklerin üzerine hazırlanan krema sıkılır veya benim gibi sıkmaya çalışılır:))



Üzerine çikolata şekerlemeleri de serpildikten sonra afiyetle yenir:)



Tarif 'akışkan çikolatalı' olmasına rağmen benimkiler hiç de akışkan olmadılar:((( ama olsun Okicim sevdi ya, o bana yeter:))

6 Şubat 2015 Cuma

İstanbul tatili:)

Yarı yıl tatilini fırsat bilip Okiyle İstanbul'a, anneannenin yanına gittik. Eylülden beri görmediğimiz annemle hasret giderdik. Gitmekteki bir amacımızda ona biraz yardımcı olmaktı. Malum İstanbul Anadolu yakasında, hummalı bir 'Kentsel Dönüşüm Projesi' var. Özellikle Bostancı, Göztepe civarlarında bir çok bina yıkılıp yeniden yapılıyor. O binalardan biri de annemin oturduğu apartman. Yıllardır oturduğu evini boşaltmak zorunda. İşte biz de gitmişken biraz eşyaları toplamasına yardım etmek istedik. Ama bu arada gezmeyi de ihmal etmedik:)))

Okan'ın ilgisini çekeceğini düşündüğüm için ilk önce 'Sunay Akın Oyuncak Müzesine' gittik.  






Eşya toplamanın yanı sıra, arada cadde de veya sahilde yürüyüş yaptık:)


Ama asıl son gün yoğun ve güzel bir program bizi bekliyordu.
İnstangramdan severek takip ettiğim sevgili Neşe Abla @neseakdemir ve tatlı mı tatlı kızı İrem @iremakdemir ile sözleşmiştik.

Acıbadem deki  Rumeli Çikolatacısı'nda buluştuk. 




Neşe ablayı, İrem'i ve yakışıklı Emre'yi sanki yıllardır tanıyor gibiydim. Oturduğumuzdan kalkana kadar vakit nasıl geçti anlamadım. Çok tatlı ve sıcak, hoş sohbetle geçti zaman.
Tabii buluştuğumuz yerinde hakkını vermek lazım:))) 



Kahvelerimizi de içtikten sonra ayrıldık, ama eminim tekrar bir araya geleceğiz.

Günün ikinci buluşması yıllardır görmediğim bir arkadaşımlaydı:))  İstikamet Kadıköy'den Karaköy'e oradan Asmalımescid:)


Bu arada adres sormak için girdiğim kafe de yine instagram da severek takip ettiğim sevgili Yaren @canyaren ile karşılaştık:)) çok hoş bir tesadüf oldu. Ayak üstü de olsa tanışmış olduk. Dünya küçük derler, sen tut İstanbul'da sevdiğin biriyle karşılaş. Çok hoştu çok :))

İstanbul'daki son günümüzü de sevgili arkadaşım Pelinle birlikte geçirdik:))







Bir haftalık İstanbul tatilimiz böyle geçti işte:)

Bugün sömestr tatilinin son günü, cumartesi-pazar da bitti mi hopp okul:) Sonra eski düzene dönüş. Kafadaki planları yavaş yavaş hayata geçirme zamanı:)


Herkese mutlu cumalar, güzel hafta sonları:)))

15 Ocak 2015 Perşembe

Succulent

Şimdi, gerçeği hem de daha güzeli varken keçeden succulet yapmaya ne gerek var, diyenler olabilir. Ama olsun varsın:) Ben yapmaktan çok hoşlandım, bitince de çok sevdim üstelik:))

Şimdi de önceden boyadığım toprak saksılar için biraz daha büyüklerini yapıyorum:) 









Hafta sonuna az kaldı, ha gayret:) Mutlu günler dilerim:) 

12 Ocak 2015 Pazartesi

Kar tatili

Seneler sonra ilk defa bu kadar sevdim kışı. Kar tanelerinin yere düşmesiyle endişelenmeye başlardım. "Trafik nasıl olacak, ya yolda kalırsam, ya Oki'nin okuluna geç kalırsam" diye. Ki 1-2 kış yolda kalıp, çocuğu okuldan çok geç almışlığım var. "Ahh, bi de okullar kar tatili olursa, nasıl izin alacağım, bırakacak kimse de yok" sıkıntısıyla geçerdi bütün kış.

Ama bu sene öyle mi:))) Geçen salı yağan kar, sabah yolları zorlayınca "Gitme Okancığım bugün okula, bak hava çok fena, oturalım evimizde sıcak, sıcak" dedim ve göndermedim okula. Sonrasında zaten hava muhalefetinden ötürü 3 gün okullar tatil oldu:)))




Biz de evin ve karın keyfini çıkardık:)) Çıktık bahçede karla doyasıya oynadık. Okan bile şaşırdı "anne sen kar oynamayı sever miydin?" diye.





Ama en çok Oki eğlendi kar da oynamaktan. Bir karışı geçmiş karlı banklara oturdu, bir kar klasiğidir karda melek yapmak, onu da yaptı.   


Yattı, yuvarlandı, kara doydu anlayacağınız bu sene:)



Sanırım hepimize yetti bu kar. Haftaya en azından artı derecelerde başladık. Yollar açık. Ama en pis hali de şimdi başlıyor, her yer çamur, kar vıcık vıcık. Neyse yine de iyi yönünden bakmak lazım, bu yağışlar belki barajları biraz doldurur.

Bu arada bizim için keyifli geçen bu kar yağışı sokaktaki insanlar ve hayvancıklar için hiç iyi bir şey değil. Geceleri inanılmaz soğuk oldu. Onlara elimizden geldiğince yardım etmeliyiz. Çevremizde neyse ki evsiz birine ve ya zor da kalmış birine rastlamadık ama, sokağın başındaki gelen geçene havlayan, edepsizi biraz da olsun doyurduk. Bi de balkonumuza ekmek parçaları koyduk ki kuşlar yesin diye:)


Herkese mutlu ve sıcak bir hafta diliyorum:)

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails