18 Haziran 2018 Pazartesi

Balkon Karolarını Nasıl Boyadım?

Merhabaaaaa :)

Öyle Roma seyahatini yazıp kaçacağımı mı sandınız? Biliyorum eskisi kadar bloglar okunmuyor. Ama olsun ben bloğuma bir şeyler yazmaya devam edeceğim (yani şimdilik kararım bu yönde).

O zaman bu yayının konusu "balkon karolarını nasıl boyadım" olsun. Belki de böyle bir planı olan, ama bir türlü cesaret edemeyen vardır. Bu yazıyı okursa, bir faydam dokunur.




Bizim balkon küçük müçük ama bize yetiyor. Bir masa iki sandalye, hadi zorlasan dört sandalye sığdırıp, dört kişi tıkış tıkış oturulabilir. Böyle küçük bir balkonun karolarını boyamak ne kadar zor olabilir ki diye düşündüm ve işe koyuldum.

Seramik, cam gibi parlak yüzeyler için uygun boyaları araştırdım. Bir çok boya ve marka var. Ben her zaman ahşap boyamada da kullandığım Cadence markasının Hybrid Multisurfaces boyasını tercih ettim. Karolar beyaz ve kendinden hafif bir deseni vardı. Zemin için Cadence Hybrid Acrylic Multisurfaces Antik Beyaz (H-004) seçtim.



Önce balkonu güzelce bir temizledim. Sonra ilk katı attım. Boyanın dayanıklılığı açısından ikinci katı atmak için bir gün bekledim. Bu arada boyayı rulo fırça ile uyguladım. 

Bir gün bekledikten sonra yine rulo ile ikinci katı attım. İkinci katın iyice kuruması için de bir gün bekledim. 

Çok önceden https://www.stencilsepeti.com dan aldığım, tam da bu karoların ölçülerine uygun bir stencilim vardı. (Aslında "Gün olur ben balkon karolarını nasıl olsa boyarım" diye almıştım :)) Zemin iki kat boyada iyice kapanmış, her kat sonrası bir gün beklenmiş ve artık stencil uygulamaya hazır hale gelmişti.

Desenler için de Cadence Hybrid Acrylic Multisurfaces Napolyon Mavi (H-042) almıştım. Stencil şablonu dört desenden oluşuyordu ve bu da bir seferde dört karo boyamak demekti :)

Kenarlarından taşma olmasın diye maskeleme bandı ile bantladıktan sonra rulo fırça ile desenleri boyamaya başladım.





Ha haa bu iş kolay olur sanmıştım ama benim gibi sabırsız biri için hiç de öyle olmadı. Hemen biter sandım. Ama öyle çabucak bitmedi. Geceleri de yapmak üzere 2-3 günümü aldı.


Biraz aceleci davrandığım için desenlerde küçük de olsa taşmalar oldu tabi. Pek umursamadım. Çünkü dış mekan olduğu için ne kadar dayanıklı olacaktı bilmiyordum. Sonuçta denemeden de öğrenemezdim.

             


Desen boyaması da bittikten sonra iki kat yine Cadence marka Ultimate Glaze Sır Vernik uyguladım. 

Kullanmaya başladıkça boyalarda çıkmalar olmaya başladı. Sanırım bir kat daha vernik atmalıydım. Ya da daha dayanıklı olması için Cadence Taş Vernik kullanmalıydım.




Yine de balkonun yeni hali eskisine göre çok daha iyi oldu. Üzerinden bir kış geçsin bakalım, eğer çok kötü duruma gelirse seneye yine boyarım diye düşünüyorum. Şimdilik bu hali idare eder bizi :))

Biraz zahmetli olsa da bu zemin fayans boyama işinden oldukça keyif aldım. Umarım yapacak olanlar için az da olsa fikir ve cesaret vermiş olurum. 











7 yorum:

  1. Harika olmuş elinize saglık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş.. Elinize sağlık.. Bende mutfak mermerimi boyadım.. sır vernik yaptım..Ama bozulmalar oldu.. Anlaşılan o ki sırvernik yeterli olmuyor.. Taş vernik şart.. Sizinki daha fazla bozulmadan bence yapın.. :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba;renk seçiminiz çok hoşuma gitti doğrusu ve emeğinizi de takdir ettim.Sonuç gayet hoş görünüyor,cesaretimi artırdı çalışmanız.Güzel günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
  4. çok fena güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Düşündüğümüzden daha zor ve yorucu oluyor aslında seramik boyamak, fakat sonucu görünce değiyor diyor insan değil mi?
    Vernik olarak polisanın titanium diye bir verniği var onu öneririm, oldukça sağlam oluyor. Su bazlı değil sentetik. Banyo zeminlerine ve mutfak tezgahına uygulamıştım.
    Güzel balkonunuzda bolca keyifli yaz günleri-geceleri dilerim, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, fayanslarınız ne durumda merak ettim. Bu sene bende boyamayı düşünüyorum ama dayanıklılık konusunda emin değilim. Bilgi verirseniz çok memnun olurum. Sevgiler

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails