18 Kasım 2014 Salı

Porselen Kalemi Çalışmaları

Her şey eskiz defterime bir şeyler çizmekle başladı. Ara ara alırım bu defteri elime. Aklıma gelenleri çiziktiririm. Uzun zaman oldu çizmeyeli, elim durmuş:( Ama çizmeye başladıkça, bırakamadım, çizdikçe çizdim. Bir nevi 'mandala' çizmek gibi, beni çok rahatlattı. Hele de evde banyo tadilatı varken:)







Sevgili Semi'nin http://www.mutlueller.com/2014/01/seytann-bacagn-krdk.html burada yazdığından beri aklımdaydı, şu porselen kalemlerini denemek. Kalem ve objeler hazır bekliyordu zaten ne zamandır beni:))


Deftere çizdiklerimi çay tabaklarının üzerine çizeyim dedim. Bire bir aynıları olmadı, doğaçlama çiziverdim tabakları:))








Sonra, iki kupa ve iki tabak üzerinde devam etti çalışmalarım.






Son olarak hazır yılbaşı yaklaşırken, 3 çay tabağı da renkleniverdi:))) 










Önceden 160 derece ısıtılmış fırında, 40-45 dakika fırınladım. Böylece boyalar kalıcı oldu. Bulaşık makinasında yıkansa bile çıkmıyor diyolaa:)))

34 yorum:

  1. Çoook beğendim, harika olmuş. Eskiz defterindeki çizimlere de bayıldım... Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  2. yok artık ....nasıl zarifler ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Que super caneta,gostei.Valéria.(Brasil).

    YanıtlaSil
  4. çook güzeller :) bayıldımmm

    tabak takıntısı biri olarak kendi tabaklarımı boyama hayalime sanırım bunlar cevap verebilir :) hepsi harikaaa

    YanıtlaSil
  5. Çooook güzel olmuşlar, kalemlerden edinip hemen denemeliyim, bir sürü beyaz kupam var

    YanıtlaSil
  6. çok beğendim... ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Senin desenlerin bazılarını daha önce Ig`de görmüştüm. Bravoooo dedim yani:))) Harika desenler, nasıl güzel hediyelik olurlar yılbaşı için:) Bizimkiler sürekli kullanmıyorlar ancak makinada yıkadım ve çıkmadı gerçekten. Başka bir marka ile babaanne ve dede için boyadılar, onlar çıktı mesela.
    (linkimi verme inceliğin için ayrıca teşekkürler)

    YanıtlaSil
  8. İnstagramda da görmüştüm ama şu an Söyleyecek kelime bulamıyorum, müthiş olmuşlar. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. desenler de uygulamalarınız da süper bayıldımmm ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. süper olmuş eline sağlık bende renkli olan porselen kalemlerinden aldım daha sıra gelmedi bu cicileri görünce canım çekti hemen el atmalıyım.

    YanıtlaSil
  11. Harika olmuşlar, desenler çok güzel, göz yormuyor. Pasta tabağına mandala yapma fikri vardı ama çay tabakları çok cici olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. HARİKASINIZ ,SÜPERLER,AKLINIZA ELİNIZE SAGLIK

    YanıtlaSil
  13. Harika olmuşlar.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Bayıldım, şahane olmuş hepsi de :)

    YanıtlaSil
  15. Ay ben çok beğendim..demek böyle porselen kalemi de varmış..sayenizde öğrenmiş oldum..nereden alınır acaba?

    YanıtlaSil
  16. bunlardan yapılarak hediye edilebilir sevdiklerimize..güzel bir fikir de verdiniz ..

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuşlar bayıldım

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar harika desenler bende rapido ile çini desenleri çalışıyordum bir zamanlar..çalışmalarınızı görünce çoştum yine başlayabilirim sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil
  19. Çok guzel desenler cizmissiniz ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  20. Böyle beyaz seramik objeleri kalemlerle renklendirmek harika oluyor gerçekten. Her birini ayrı ayrı çok sevdim ama mandalalar favorim. Yapması da oldukça eğlenceli. Ellerinize sağlık. Bu çizimleri görünce içim de şenlendi, aklıma bir sürü fikir de üşüştü bir anda, çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  21. ÇAy tabaklarına bayıldım. Harika olmuşlar ellerinize sağlık. Yılbaşı temalılar zaten süper ama diğer desenler tüm yıl çok rahat kullanılır.
    Şimdi aklıma geldi, kısa yazılar da tatlı olabilir, esprili bişiler :)

    YanıtlaSil
  22. Harika desenler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Çok tatlılar:) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  24. merhaba ben görsel sanatlar öğretmeniyim lise öğrencilerime bu calısmayı yaptırmak ıstıyorum ama o bardklara çizim yaptıkdan sonra 4-5 saat sonra eve götürüp evde fırınlasalar olurmu acaba.??? bide eve gıdene kadar elımız fılan deyınce bulaşmaz dimi çizince hemen kuruyan birşey mi ,şimdiden teşekkürler :) ******

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet fırınlamak için beklenebilir. Ama fırınlanmadan boyalar çıkıyor. O yüzden yumuşak bir beze sarılıp öyle götürseler ve dikkat etseler iyi olur:))

      Sil
  25. Merhaba, hepsi birbirinden şirin olmuşlar acaba düz porselenleri nereden temin ettiğinizi öğrenebilir miyim?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  26. İnanın çok beğendim çalışmalarınızı. mandala çalışmayı bende çok seviyorum. çizim dolu günler...

    www.gizemlicizgiler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. firinlama oncesi bir gun beklerse daha kalici oluyor .. Once kalem porselene geciyor ve sabitleniyor sonrasinda firanmla olayı ile finis

    YanıtlaSil
  28. Meraba ben faber castelin m siyah asett kalemi ile yaptim 30 dk firinladim ama yikaninca cikiyor yada alkolle sikince cikiyor sizin bu konu hakkinda,bilginiz,varmi

    YanıtlaSil
  29. merhaba bende porselen kalemiyle çizim yaptım.fırınladım ama çıktılar.neden oldu bilmiyorum.2 tabakta düz ve porselen.elimde yumuşak süngerle yıkadım

    YanıtlaSil
  30. Fırınlandıktan sonrada bu kalemler yıkandığında veya alkolle çıkmaktadır. farklı bir teknik uyguluyor musunuz.?

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails