28 Mayıs 2013 Salı

Süt şişeleri ve peçete transferi - Anlatımlı

Uzun zamandır anlatmalı bir post hazırlamamıştım. Yoğun istek üzerine bu güzel bahar sabahında peçete transferini anlatmaya çalışacağım:)


Gerekli malzemeler, yukarıda da görüldüğü üzere boyanmış bir obje (ben enamel boya ile ponponlayarak boyadığım cam süt şişesini kullandım), dekupaj tutkalı (royal coat), peçete ve temiz bir fırça.


Önce peçeteyi en ince katına kadar ayırıyoruz. Ben peçeteyi yapıştırma işine başlamadan önce zemine yoğun olmamak kaydıyla dekupaj tutkalından sürüyorum biraz. Böylece peçeteyi kaydırmadan istediğim yere sabitlemiş oluyorum.


Sonra içten dışa doğru peçeteyi yapıştırıyoruz. Hava kabarcıklarının olmamasına ve peçetenin buruşmamasına dikkat ediyoruz. Peçete çok ince olduğu için ıslanınca yırtılma riski artıyor. O yüzden çok dikkatli yapmak gerekiyor bu işlemi.


Dekupaj tutkalının ilk katı kuruduktan sonra bir kat daha sürüyoruz. O da kuruduktan sonra 4-5 kat vernikliyoruz. Ben sprey vernikleri tercih ediyorum. Çünkü döndüre döndüre bi sağdan bi solda, alttan, üsten, verevine her tarafı verniklenmiş oluyor:))) 


Boy boy süt şişelerim mutfağımı süslüyor artık:)) İki tane peçete transferi süs şişesinin  yanına bir de kırmızı üstü puantiyeli yaptım. Çok şirin oldular:)) 


70 yorum:

  1. ÇOK ŞİRİN OLMUŞLAR ELİNE SAGLIK.CNM BU AOÇ SÜT ŞİŞESİMİ BEN KIRMIZIYA BOYAMAYA KALKTIM ALTTAKİ YAZILAR BELLİ OLDU ATMAK ZORUNDA KALDIM ŞİŞEYİ BEYAZDA KAPANIYORMU ACABA..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öznur elmalı, çok teşekkür ederim:))) ben kırmızıyı boyamadan önce bir kat beyazla boyadım, sonra 2-3 kat kırmızı boyadım. Yazılar kapandı ama kabartma olduğu için yakından azıcık belli oluyor:(

      Sil
  2. Çok güzeller ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  3. çok çok güzel olmuşlar...

    YanıtlaSil
  4. Ay bayıldım çok güzelll <3 elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Craft and Decorate; çok teşekkür ederim:))))

      Sil
  5. mükemmel olmuşlar çok zevklisiniz gerçekten bayılıyorum her postunuza siz sık sık post yayınlayın olur mu ? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elmasmagicraft, çok teşekkür ederim:)) fırsat buldukça haftada bir post yazmaya çalışıyorum. Ama bazen ara açılıyor farkındayım:) daha sık yazmaya çalışacağım:)))

      Sil
  6. Zevkli kızsın Simin. Her yaptığın çok güzel. Ayrıca işçiliğin bir numara.
    Ellerine sağlık tatlım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolunay ablacım:))) çok teşekkürler:)) sizden bunları duymak beni çok mutlu etti:)) çok sağolun:))

      Sil
  7. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. o ne güzel bir peçete öyle
    çok tatlı olmuşlar ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Tam da aradağım şeyi buldum işte..:)) İyi ki buldum çünkü gerçekten peçete dekupajı yapmayı öğrenmeye çalışıyorum..:))
    Hatta bugün ben de çok amatörce yaptığım süt şişesi dekupajımı bloğumda yayınlamıştım. Tam denk geldi vallahi..:))
    Bloğunuzun yakın takibindeyim artık..
    Selam ve sevgiler..:))
    http://kediminhobidefteri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miyav kedicik, ne güzel, umarım postum işe yaramıştır:)

      Sil
  10. ELERINE SAGLIK COK AMA COK GUZEL OLMUS:d

    YanıtlaSil
  11. BENDE DEKUPAJ YAPMAK ISTIYORUM NERDEN BASLAYABBILIRIM CEKILISM VAR BEKLERIM SEVGILER:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the bircan; kağıt dekupajla başlamanız daha iyi olur bence. Peçete ilk sefer zor gelebilir:)

      Sil
  12. Çok güzel bir anlatım olmuş , teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amigurumi aşkına:)) açıklayıcı olduysa çok mutlu oldum:))

      Sil
  13. çok güzeller, ben de geçen sene senden esinlenip hemen malzeme tedarik edip evdeki 2 süt şişesini boyamıştım, severek kullanıyorum şimdi, bu yaz da yenilerini ekleyeceğim inşallah:)) sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebygale, çok teşekkür ederim:)) ben de artık atmıyorum şişeleri, bazen sırf boyamak için bile alıyorum:)) ama şu kağıt etiketlilerin küçüklerinden bulamıyorum:)

      Sil
  14. Harika görünüyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Süt şişesi çok sevimli bir kavanoz olmuş.Teşekkürler teferruatlı anlatım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esen ceyhun; ben teşekkür ederim, yararlı olduysa ne mutlu bana:))

      Sil
  16. Kırmızı,
    Puantiye,
    Geri dönüşümmmm
    Harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben İyisimi, bir arkadaşım da kırmızı puantiyelinin yanın beyaz larcivet çizgili dedi o da güzel olur, teşekkürler:))

      Sil
    2. Hımmmm evet denenebilir :)

      Sil
  17. Hepsi çok hoş,çok güzel bir konsept oluşturmussunuz mutfağınızda. :) Puantiyeleri stencıl'la mı yaptınız? Bir de kurdelaları aldığınız bir yer var mı? Çok arıyorum saten veya bu tırtıklıların düzlerinden bulabildim ancak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eesraaanınblogsesi, çok teşekkür ederim:)) Evet puantiyeler stencil:) Kurdeleleri şık düğmeden almıştım:)

      Sil
  18. harikalar ..çok beğendim.çok ....

    YanıtlaSil
  19. Hepsi de harika olmuş.ellerinize sağlık.feyzanincicieri.blogspot

    YanıtlaSil
  20. Ayy çok güzel olmuşlar bayıldım bu şişelere ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem SEVİNÇ YILMAZ, çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  21. Canımsın sen. Ne güzel anlatmışsın çok da şirin olmuşlar. Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün abla:))))) çok teşekkürler, beyenmenize sevindim:)))

      Sil
  22. Merhaba,ellerinize sağlık harika olmuşlar bende sabun ve taşa peçete transferine merak sardım bu aralar.peçeteleri nerden temin ediyorsunuz şimdi kız bebek temalı peçeteyr ihtiyacım var tek çeşit bulabildim maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilber'li Dünya, çok teşekkürler:))) sabun ve taş üzerinde de çok güzel duruyor peçete transferi. Peçeteleri zamanın da TEPE HOMEdan almıştım. Ama artık o kadar çeşit yok. Bir de bir ara http://villakuntabunt.com/index.asp bu adresten sipariş veriyordum.

      Sil
  23. Cok sirin olmus canim!!! Bayildim! Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  24. çok şirin olmuşlar..ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  25. Çok hoş görünüyorlar.
    Şişelerin üzerindeki diğer desenler de çok uyumlu olmuş.
    Desenleri elinizle mi çizdiniz ,onlar da peçete transferi mi?
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evycraft, teşekkür ederim:)Yok hepsi peçete deseni:)

      Sil
  26. bayıldım!! inanılmaz sevimli,inanılmaz şık bir dönüşüm..peçete işini hiç bilmiyodum sayende onuda anlamış bulunuyorum:)) ellerine sağlık lolipu,güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turuncu oda, çok teşekkür ederim:)))) ben çok seviyorum peçete trasferini, çok güzel görünüyor:) çok teşekkürler, anlatabildiysem ne mutlu:))

      Sil
  27. ya ben inanamıyorum aylardan beri takip ettiğim bloglarım arasındasınız ve ben belli başlı bloglar dışında siin yayınladıklarınıza hiç rastlamadım..oysaki takip ettiğim bloglarım listesindesiniz..neyi nerde yanlış yapıyorum?? bu mesajı onlarca kişiye attım 1 tane de geri dönüş olmadı arkadaşlar kimse bana yardım etmezse ben sizin bu güzelliklerinizi; ürettiklerinizi ve yaşadıklarınızı nasıl görür öğrenirim lütfen yardımcı olun lütfennn :(
    http://mrlgrck74.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meral gerçek, neden olduğunu açıkçası ben de bilemedim. Ben google readerdan takip ediyorum izlediğim blogları. Kapanacak dediler ama hala açık.

      Sil
  28. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim :))) Şişelerin yeni halleri muhteşem olmuşlar, detaylı anlatım da süper olmuş. Teşekkürler. Emeklerinize sağlık...
    Bu arada sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmeyi diliyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Şişeler çok güzel olmuşlar; ellerinize sağlık, bayıldım.:) Ben de bir tane zeytinyağı koymak için şişe aldım. Onu da boyamak istedim ama ponpon fırçası ile boyayınca boya kabarık oluyor. Acaba başka bir fırça kullanılabilir mi ?

    YanıtlaSil
  30. Yeter Artık başlıklı yayın neden kalktı? Ne kadar içten ifade edilmiş bir yazı ve fotoğraf idi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben İyisimi, ne bileğim yersiz polemiklere girmek istemedim ama şimdi fikrimi değiştirdim yorumundan ötürü. Teşekkür ederim:)

      Sil
  31. Polemik değil bence bir haykırış idi.. :(

    YanıtlaSil
  32. süper.... evdeki birikmiş onlarca şişeyi sana yollayayım mı kuzum :) öpüyorum seni, iyi tatiller

    YanıtlaSil
  33. Muhteşem olmuşlar bayıldım❤❤❤

    YanıtlaSil
  34. çok güzel bir anlatım olmuş inşallah bende yapıp paylaşırım peçete transferimi

    YanıtlaSil
  35. merhabalar.
    ben ınternette mutfagım ıcın kavonoz bakarken tesadufen buldum. çok beğendım kendımde yapmak ıstıyorum. acemı oldugumdan bana bu boyaları nereden en kolay temın edebılırım yardımcı olabılırmısınız.
    tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem, enamel boyaları craft malzemesi satan yerlerden vaya boyama atölyelreinden temin edebilirsiiniz. Mesala http://www.eceaymer.com/

      Sil
  36. Bayıldım..hele de puantiyeliye .o tutkallardan kırtasiyelerde satılıyordur heralde .
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelincika, teşekkürlerr:)) Yokk ne yazık ki bu işler için kullanılan tutkal kırtasiyelerde yok. Ancak hobi ve ahşap boyama malzemeleri satan yerlerde ulabilirsiniz.

      Sil
  37. merhaba,
    peçetenin yırtılmaması için püf noktası var mı acaba?
    teşekkürlr

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails