18 Mart 2014 Salı

Teneke kutu kaplamaca:)

Instagram'da paylaştığımda gelen yorumlar üzerine bu postta teneke kutu kimdir?, nedir?, nasıl kaplanır? gibi sorulara cevap vermeye çalışacağım:) 

Teneke kaplama örneklerine benim gibi pinterest bağımlısıysanız çok karşılaşırsınız. Teneke kutuları zevkinize göre renk renk, desen desen kaplayabilir, yepyeni bir hâle sokabilirsiniz.


Peki ben bildiğiniz kahve teneke kutularını nasıl kaplıyorum, kısaca anlatmaya çalışayım. Aslında ahşap ve dekoratif boyama yapanların bildiği dekupaj yöntemi ile yapıyorum.


Teneke kutular eğer kendinden baskılıysa, yani üzerinde kağıt ambalajı yoksa bir kat beyaz akrilik boya ile boyuyorum. Çünkü kapladığım zaman altından orjinal baskısı gözükebilir ki bu da istediğim bir şey değil.


Scrapbooking kağıtlarından (veya istedeğiniz desenin, bu kumaş da olabilir) fotokopisini çektirdiğim kağıtları, kaplayacağım teneke boyutlarında kesiyorum. 




Sonra kestiğim kağıtları, boyası kurumuş teneke kutuların üzerine hava kabarcığı kalmayacak şekilde dekupaj tutkalı ile yapıştırıyorum. Tüm yapıştırma işlemi bitince bir kumaş parçası ile üzerinden bastıra bastıra güzelce yapışmasını sağlıyorum. Üzerine, kağıtlar vernikten zarar görmesin diye (aaa şimdi yazarken fark ettim, ben bunları verniklemeyi unuttum:() dekupaj tutkalından sürüyorum. Sonra verniklenirse iyi olur tabii:)



Haaa bir de, 'biraz da süslü püslü olsun' derseniz, danteller, kurdeleler, desenli kumaş bantlar, ahşap objelerle dilediğiniz gibi süsleyip kullanabilirsiniz:)) 












48 yorum:

  1. Bayıldım ben bunlara.Süpperler:)))

    YanıtlaSil
  2. harika:)ne de güzel anlatmışsın.insanın hemen yapası geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebrulikedi, teşekkür ederim, açıklayıcı olduysa ne iyi:))

      Sil
  3. çok tatlı olmuş :) kalem sayımı mı artırsam da bu cicişlerden ben de yapsam ;))) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Shadoweyes Ontheway, teşekkürler:)) kalemlik olur çiçeklik olur, yap hr şekilde kullan:))

      Sil
  4. Çok şekerler. Elinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  5. çok güzeller, renkler, kurdeleler, bantlar hepsi harika:) ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebygale, çok teşekkür ederim şekerim:))))

      Sil
  6. Tam sevilesi olmuş bunlar!!!

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş,elinize sağlık..Bir şey sormak istiyorum " teneke kutuların ağız kısımlarındaki keskin kısmı ne yapıyorsunuz ? Ben pense ile düzeltmek istedim ama dış kısmı zedelendi " Bir bilene sormak istedim..Raziye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız, teşekkür ederim:) ağız kısımlarına hiç bir şey yapmıyorum, eğer açarken eli acıtacak bir parça kalırsa dikkatlice kıvırmaya çalışıyorum. Ama belki kurdele veye bir kumaş parçası geçirilebilir kenarına:)

      Sil
  8. Siminciğim, çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık Simin hanım çok güzel olmuşlar... bişey sormak istiyorum resimleri normal fotokopi kağıtlarına mı çektiriyorsunuz ve aynı peçete tutkalıylamı yapıştırıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gökyüzü, teşekkür ederim:))) evet normal bildiğimiz fotokopi kağıdı:) evet aynı tutkal peçete yapıştırırken de kullandığımız tutkal:)

      Sil
  10. Ellerine sağlık çok şıklar.

    YanıtlaSil
  11. cok güzel olmuşellerıne sağlık*-*


    bayıldım bayıldımmm

    YanıtlaSil
  12. Eline sağlık şekerim,güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  13. çok güzel olmuşlar renk,desen,aksesuar seçimleri harika bayıldım ben bu cicişlere...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezem ruveyda, çok teşekkür ederim:)))))

      Sil
  14. Harikalar bayılıyorum senin bu kutularina❤❤

    YanıtlaSil
  15. teneke kutular bir tutkudur, bağımlılıktır, vazgeçilmez bir hastalık. İlacının olmaması da en iyisi.... ;)

    YanıtlaSil
  16. Hep boyuyorduk, çok iyi fikir, neden böyle süslemeyelim ki bieaz da..Yeni bir akımı mı başlatıyorsun ne bu ara? Bakalım, izleyelim, harika fikir..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elift; çok teşekkürler:)) boyamak kadar böyle kağıtlarla kaplamak, danteller ve kurdelelerle süslemekte ayrı bir zevkli:))

      Sil
  17. Yine çoook zevkli bir ürün çıkmış ortaya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep bayram, çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  18. ne kadar güzeller...dekupaj işinde kabarcıklardan kurtulamıyorum..o halleri bile mutlu etmeye yetiyor beni ama sevgili lolipu seninkiler kusursuz gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. munise, teşekkür ederim:))) kabarcık olmaması için tutkalı her yere iyice sürmek ve yapıştırırken bastıra bastıra yapıştırmak gerekiyor. sonrada kalın bir parça kumaşla hava kabarcıklarını ala ala, bastırarak üzerinden geçmekte yarar var:))

      Sil
  19. Bence mikemmel olmuş ♥

    YanıtlaSil
  20. Çok şirinler. Teneke kutu kaplamak tamam da sen bu kadar şirin ve zevkli seçimler yapıyorsun ya asıl ona kocaman bir "bravo! "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün ablacım, çok tatlısın, çok teşekkür ederim:)))

      Sil
  21. Çok güzel olmuşlar benim de acil konserve kutusu biriktirmem lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜNNUR ONAK; teşekkürler:)) hem de güzel bir geri dönüşüm oluyor:))

      Sil
  22. çok güzel olmuş bu teneke kaplamaca:) eline sağlık.
    ben ortamcam için koskocaman tenekeyi kaplamıştım:))
    güzel günlerde kullan.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. çook şeker olmuşlar, vaktim olsa da ben de denesem içimden kocaman bir ah geçirdim

    YanıtlaSil
  24. Siminnn şahane olmuş bayıldım.Peki böyle scrapbooking kağıtlarını nerden alıyorsun? Ben yazıcıdan çıktı aldığımda kalitesi düşüyor,ekrandakiyle aynı olmuyor.Senin desenler capcanlı :))

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails