1 Aralık 2011 Perşembe

Boya Çatlatma İlk Çalışma:))

Evetttt nerede kalmıştık.

Bu hafta bombardıman olacağını söylemiştim. Arada bomba bir haber verdikten sonra:)), yaptıklarımı paylaşmaya devam ediyorum o vakit:))

İlk çatlatma çalışmam. Sağ olsun atölyede Yasemin hoca çok güzel gösterdi boyanın nasıl sürülmesi gerektiğini. Yaptıkça alışılacak ve uygulaması daha kolay olacak bir teknik.  




Zemin rengini (yine şu güzel hardal rengini kullandım) sürdükten sonra, çatlatma medyumu sürdüm. Kuruduktan sonra bir kat daha bu medyumdan sürdüm. Kurumasını bekledim. Elinize yapışmadığı zaman kurumuş demektir. Ama püf noktalarından biri ikinci kat boyanın çatlatma medyumu kuruduktan sonra çok beklemeden sürülmesi. Aksi takdirde ikinci kat boya sürüldüğünde çatlama gerçekleşmiyor.


Bir diğer püf nokta medyumun üzerine sürülen ikinci kat boyanın sürülme şekli. Fırçaya bolca boya alınıyor. Hep aynı yönde kısa vuruşlarla sürülüyor. Aynı yerden ikinci bir defa geçilmiyor.


Benim için yeni bir teknik. Haddim olmayarak anlatmaya çalıştım. Bilmem anlatabildim mi? Zaten çok uygulanan bir teknik boya çatlatma. Yapanlar ve bilenler çok da güzel yapıyor.




Çatlatma işi bitince, dekupaj resimlerini hamurla kabarttım. Vernikledikten sonrada aynasını taktırdım.

Kimbilir belki birinin evini süsler, belki de (yer bulursam) benim evimi:))

Bu arada, buradan da teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Kazandığımız yarışma ve ödül için tebrik eden, güzel yorumlarınız ve iyi dilekleriniz için çok ama çookkk teşekkür ederim. Benimle bu mutluluğu paylaştınız, heyecanıma heyacan kattınız. İyi ki varsınız. Çok teşekkürlerr:))))

32 yorum:

  1. Yaa Siminciğim çok güzel olmuş ! Ben her gördüğümü yapmaya çalışıyorum,arsız çocuklar gibiyim :)Bunu da yapmak istedim şimdi. Yarışma için de kutlarım yürekten ama hangi yarışmayı kazandın ? Aile fotoğrafı mı yoksa başka mı ?

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş, ama gayet iyi anlatmışsın, ben hala cesaret edemedim ama şimdi gidip çatlatma alasım geldi, yapabilirmiyim acaba:))

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş..şimdiye kadar gördüğümüz çatlatma örneklerinden farklı kesinlikle ve çok şık:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor kabartma çam ağaçlarına da bayıldım.Bende çam ağaçlı bir peçete arıyorum .Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok beğendim renk ve doku süper ilki buysa arkadan gelebilecekleri tahmin etmek güç değil. tebrikler

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık.
    yine şık bir çalışma olmuş.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. ilk çalışman buysa ben başlamadan bırakıyorum ahşap boyama işini ;p maşallah canım sana :))

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş, her zamanki gibi. Hem çatlatmalar çok düzgün olmuş, hem de çatlatmaya topiariler çok yakışmış, zevklisin, ne diyeyim, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Yasemin hoca ne zaman boya catlatma yapalim bu objeye dese hep ben boya catlatma sevmiyorum diyordum. Ama bu ayna harika olmus. Catlaklarin sekilleri ve buyuklukleri mukemmel. Daha once pek cok defa catlatma yaptim ama bu aynaya bayildim

    YanıtlaSil
  10. ilk defa catlatma yapmana ragmen cok basarılı bı calısma olmus tebrık ederım.teknigi herkes zamanla eli alistikca yapabilir ama senin biraraya getirdigin renkler muhtesem,zevkine hayranim :)

    YanıtlaSil
  11. koseleri bantlayarakmi calisildi?

    YanıtlaSil
  12. Nigün abla, çok teşekkür ederim:)) Ahh ben de öyleyim: Atölye ye her gittiğimde aklımdakilere bir sürü şey ekleyip geliyorum:))
    Hotpoitn Family Portraits yarışmasında Türkiyeden seçilen fotoğraf bizimki oldu:)))

    pembedüşler; çok teşekkürler, anlatabildiymen ne güzel:)) 2-3 denemeden sonra neden olmasın:))

    Girls On Blog; çok teşekkürler. Bende aslında çatlatma sevmem. Ama bunu sevdim:))

    esen; çok teşekkürler.

    ÖRGÜÇANTAM; çok teşekkürler:)) bakalım arkası gelir mi:))

    pembe bloğum; çok teşekkürlerr:))

    ANTİGONE; sağ olsun hocam yaptı. Ben sadece bir kısmını tamamladım:) sakın boyamayı bırakma:))) Öyle olsa ben şimdiye bu işlerden elimi eteğimi çekmiştim:)))

    Elift; çok teşekkürlerr:) Yasemin hocamında hakkını yemeyeyim. Çok güzel uyguluyor:))

    tarchin; Ben de senin gibiydim. Çatlatma sevmezdim. Sanırım çok klasik bir kullanımı var ondan. Ama bu sefer hoşuma gitti. Ne yalan söyliyim:))

    ZeynepCe TASARIM; Hocam sağolsun, büyük kısmını o yaparken öğrendim:)) çok teşekkürlerr:))
    yok köşeler bantlanmadı:)

    YanıtlaSil
  13. Harika olmuş, kullandığın renkleri çok seviyorum insanın göz zevkini okşuyor:)

    YanıtlaSil
  14. Süper olmuş ellerinize sağlık...Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  15. İşin teknik yönünü bilmem ama harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık ! ;) SEVGİLER!

    YanıtlaSil
  17. artık ne yazsam da duygularımı ortaya koysam diye düşünüyorum yine harikalar yaratmışsınız çok çok güzel emeğinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. evet bızde 2 haftadır bu teknıgı calışıyoruz aslında bende sevmyorum çatlatma teknıgını ama bu gercekte cok duzgun bır calışma olmuş ellerıne saglık:)

    YanıtlaSil
  19. Boya çatlatma benimde hoşuma gidiyor. Bende şişelere uygulamıştım. :)

    Ayna çerçevesinede çatlatma yakışmış. :)

    Ellerine sağlık.

    Ayrıca yarışmada birinci olmanıza sevindim. :) Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık çok şirin olmuş..doğrusu ben çatlatmayı sevmiyorum yani huylanıyorum o çatlaklardan onun için pek çalışmam..ama sizin ki şık olmuş renkler uymuş..

    YanıtlaSil
  21. harika çatlamış güzel bir çalışma olmuş arkadaşım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Sekercim, sende iyiki varsin.. Insallah coook eglenceli gecer Amerika maceraniz. :))
    bu arada aynaya bayildiiiimmm/Turkiyede olsam evimde kesin yer bulurdum bu ayna icin. ;)

    YanıtlaSil
  23. FADİŞ, çok teşekkürler:))) renkleri seçerken bazen epey zorlanıyorum:) Ama sonunda benimde içime siniyor:))

    tatlı hayat; çok teşekkürlerrr:))

    Semi'nin Mutlu Elleri; çok teşekkürlerr, çok sevindim:))

    Miray's, çok teşekkürlerr:))

    fikir projeleri, ayyy çok taşakkür ederim; beğenilerinize layık olmaya çalışıyorum:))))

    Esce; ben de sevmem çatlatma. Belki çok klasik bir kullanımı var ondan. Ama uygulamasını da görünüşünü de sevdim bu çerçevede:))

    hobivakti; evet şişelrinde de çok güzel durmuştu:) çok teşekkürler:))

    yasmin; çok teşekkürler:)) ben de bir daha yaparmıyım bilmiyorum:))

    meralhobiart; çok teşekkürlerr:))

    Kitchen Witchcim, sağ olll:)) Bakalım düşündükçe heyecan basıyor:)) Ahh sen Türkiye de olsan var yaaa, neler neler yapardık:))

    YanıtlaSil
  24. LOLİPUCUM O KADAR ZEVKLİSİNKİ..RENKLER DOKU HARİKA..SENİN YAPTIKLARINI HEP HAYRANLIKLA TAKİP EDİYORUM..ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

    YanıtlaSil
  25. Bayıldım gerçekten çok güzel olmuş,elinize sağlık.Bende böyle bir aynaya hamur kabartma çalışmıştım:)ağacın gövdesini bu kadar ince koparmadan çalışmanızı tebrik ediyorum..sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Şehnaz, çok teşekkür ederim, bunları duymak beni ne kadar mutlu ediyor anlatamam:))

    beyaz küre; çok teşekkür ederim:)) gövde kısımları biraz zorladı gerçekten:))

    YanıtlaSil
  27. elini değdiği herşeye içindeki güzzelliği yansıtan güzel insan bu nefis bi çerçeve olmuş şu fotoğraf yarışmasındaki birinciliğin için seni tebrik ederim çok sevindim inan ki ama hiç şaşırmadım pozunuz öyle içten ki kocaman öptüm seni birde oziyi :)

    YanıtlaSil
  28. tuba can:))) çok teşekkür ederim:)) ne güzel şeyler yazmışsın:)) sağ olll:))

    YanıtlaSil
  29. çok güzel olmuş her zamanki gibi. ama naçizane bir uyarıda bulunayım :)) her markada aynı şekilde olmuyor çatlatma. bazı markalarda medyumun iyice kurumasını beklemek gerek. o yüzden üzerindeki talimatı okuyarak kullanmakta yarar olan bir malzeme :))

    bu arada renklerle ilgili oalrak yazılmış yorumlara kesinlikle katılıyorum, renk seçimi ve kombinasyonu konusundsa üstünüze yok ....

    YanıtlaSil
  30. Nilgüncüm, çok teşekür ederim:))

    fecir; evet dediğiniz doğru. her markanın medyumu farklı çatlıyormuş. Yaptıkça ve farklı markalar kullandıkça tecrübe edilecek bir teknik.
    renk konusu ve kombinasyon konusunda söylediklerinize çok teşkkür ederim. Çok düşünüyorum bu konu üzerine, başarılı oluyorsa yaptıklarım ne mutlu:))

    YanıtlaSil
  31. merhabalar. çatlatma çalışmanız gerçekten insan çatlatan cinsten. elinize sağlık. sizden ufak bir yardım istiyorum bu konuda. bende bu ahşap boyama bloglarından öğrendiğim kadarıyla birşeyler yapmaya çalışıyorum. ama çok cesaretsizim. hamur kabartma dışında hiç bir teknik denemedim. bir takı kutusu yapmak istiyorum bu çatlatma yöntemiyle. zemini mor olarak boyadım. bundan sonra çatlatmanın step1 ini sürüp kurumasını bekleyeceğim. daha sonraki aşamada step 2 yi kullanacam ama ben en üst boyanın beyaz çatlaklardan mor görünsün istiyorum. step 2 beyaz renk değil ne yapmam lazım acaba. yardumlarırnz için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails