22 Haziran 2010 Salı

Frigo Buzzzzz - Tatlı tarifi

Evet yaz sıcakları başladı. Her ne kadar akşamları şiddetli yağmurlar yağsa da Ankara'da, gündüzleri sıcak oluyor. Allah tan klimalı bir ofiste çalışıyoruz. Ama her ne kadar klimada olsa, öğleden sonra atıştırmak için buzz gibi frigolara kimsenin hayır diyeceğini sanmıyorum.

İşte günün atıştırmalık buzzzzzzzzzz gibi frigoları:)



Malzemeler
1 lt. Süt
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı pirinç unu
3 çorba kaşığı kakao
1,5 su bardağı şeker
100 gr. margarin




Yapılışı
Un, kakao, pirinç unu, şeker tel çırpıcı ile karıştırılır. Üzerine süt ilave edilip kısık ateşte karıştırılarak pişirilir. Kaynadıktan sonra margarin eklenir ve eriyene kadar karıştırılır. Kalıplara konur. Soğuduktan sonra buzlukta dondurulur. Donduktan sonra da sıcak günlerde afiyetle yenip serinlenilir.


Bu tat size de çocukluğunuzu hatırlattı mı? Benim annem çok yapardı:)))

15 yorum:

  1. ayy hemen yapasım geldi benim:))

    YanıtlaSil
  2. hımmm hemen bir denesek mi ne akşam için :)

    YanıtlaSil
  3. böyle bir lezzete dayanmak imkansız....hemen denesemmi....ellerine sağlık canımççç

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. aa burasi ki$ ama valla benimde canim cekti.. hmm bu tarif Turkiyeye gelince uygulanacaktir.. bilgilerinize.. Eminim yegenlerim bayilicak. hele ki antalyanin sicaginda..

    YanıtlaSil
  6. Görüntü süper eminim tadıda güzeldir. Evde pirinç unu yok olsaydı hemen yapacaktım. Kalıbı olmayanlara ne önerirsin peki? Nereye dökebiliriz şekilli olması için?

    Buzluk kaplarına olurmu ki?

    Senin bu kalıplar nasıl bişey?

    YanıtlaSil
  7. Çikolata kutularının içinde bulunan kalıplarımı kullandın acaba?

    Şekilli olması çok güzel. :)

    YanıtlaSil
  8. Canım çok hoş görünüyor.Hemen deneyeceğim.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Nihancım, yap valla sıcaklarda çok güzel geliyor:))

    NİLaY; çok da kolay yapması, ama donması bira vakit alıyor:)

    Şehnaz, gerçekten dayanılmazzz:)))

    AtolyeKedi; teşekkürler:))

    Kitchen Witchcim; Türkiye'ye geldiğinde daha da sıcaklar olacak, tam zamanı yapıp yapıp yersiniz artık:)))

    hobivakti; kalıp için çok yüksek olmayan yayvan bir şey de yapabilirsin. Donduktan sonra kesilmesi kolay olur. Ben silikon kalıplara döktüm. Böylece çıkmasıda kolay oldu:)

    NESTUG; teşekküer ederim:))

    YanıtlaSil
  10. Wayyyy harika görünüyorrrr.
    Ofisteyim canım çekti :( kesin yapacam.

    YanıtlaSil
  11. ben bayılırım buna, deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  12. ay çok güzel görünüyor.olsa da yesek.muhakkak deneyeceğim

    YanıtlaSil
  13. leziz görünüyor ama şekli şahane, ben kalıbını çok beeğndim süper görünüyor

    YanıtlaSil
  14. Muhteşem görünüyor, eminim tadı da görüntüsü gibi Mutlaka yapacağım tatlım teşekkürler tarif için çikolatalı herşeyi çok severim :) Bu arada mimledim seni :)

    YanıtlaSil
  15. Beyaz Kkelebek; sağol, denedin mi:))

    Ayşe; ben de çok severim, yazın süper bir tat bence:))

    ebrulikedi; yapılışı çok kolay, hemen yapıp, donunca yemelik:))

    YETENEK-SİZİN; sağolll:))

    Yeşim; off ben de, çikolata denince akan sular durur:)))

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails