25 Ağustos 2014 Pazartesi

Bozcaada - Tenedos

Tatile kaldığımız yerden devam, son Bozcaada'ya 10 km kalada kalmıştık;

8 saatlik bir yolculuktan sonra Geyikliye vardık. Geyikli Feribot İskelesi'nden her saat başı (yaz için geçerli) Bozcaada'ya geçmek için feribot seferleri var. Biz de çok beklemeden kendimizi feribotta bulduk:)

Yarım saat süren yolculuktan sonra Bozcaadaydık:)

Kalacağımız otele yerleştikten sonra kendimizi dışarı attık ve önce karnımızı doyurduk:)

Biz, Armagrandi adında bir otelde kaldık. Burası eski bir şarap fabrikasıymış. Ayrıntıları burada http://www.hotelspina.com/bozcaada/ bulabilirsiniz. Biz çok memnun kaldık. Otelin yeri çok merkeziydi. Dolaşmaktan yorulduğumuzda veya genel ihtiyaçlarımızı karşılamak istediğimizde hemen odamıza ulaşabiliyorduk. Odalarda avluya bakan küçük bir cam olduğundan biraz kasvetli geldi ilk başta. Ancak odada çok vakit geçirmediğimizden bizim için temizliği ve rahatlığı yeterliydi. Kahvaltısı da çok güzeldi. Personeli de çok sıcak kanlı ve yardım severdi. Bahçesi ise sakin ve çok huzurluydu. Bize güzel ve rahat bir tatil yeri oldu:)

Gittiğimiz yerlerde öncelikle kale varsa muhakkak gezeriz. İlk günümüzün yağmurlu başlaması tabii ki bizi durdurmadı ve ilk önce Bozcaada kalesine gittik. Havanın kapalı ve serin olması kaleyi gezmek için idealdi:)

Üç gün kaldığımız Bozcaada'da denize girmeyi tercih etmediğimizden günümüzü hep sokaklarda gezerek geçirdik. Yoruldukça ve acıktıkça oturup bir şeyler yedik veya otele gidip dinlendik.

İşte o güzel, rengarenk ve huzur dolu sokaklar.

Ve o birbirinden güzel kapılar:)

Dahaa bitmedi. Sırada Bozcaada da gün batımı var:))

Ada büyük olmasına rağmen, yerleşim alanı küçük bir bölge. Geri kalanı bağlar, bahçeler, bağ evleri, plajlar. Arabanız yoksa bile dolmuşla ulaşabileceğiniz yerler. Her gün saat 18.30 da kalkan dolmuşlardan birine atlayıp hem adanın etrafını görüp, hem de Rüzgar Gülleri'nin oraya gidip güneşi batırabilirsiniz. Biz de öyle yaptık ve atladık bir dolmuşa geze geze güneşi batırmaya gittik.

İlk durağımız Gülerada Reçelleriydi.

Burada reçellerin ve şarapların tadına bakabilir, beğendiğinizi alabilirsiniz. Alacağınız güzel bir şarap, size gün batımında eşlik edebilir:)

Rüzgar Güllerin'e vardığımız da gün bitmek üzereydi. Herkes yerlere oturmuş, ellerinde içecekleri, bu muhteşem manzara karşısında yerini almıştı.

Bir günü de böyle müthiş bir şekilde bitirdikten sonra, merkeze doğru yola çıktık.

Bozcaada için daha ayrıntılı bilgiye buradan http://www.bozcaadarehberi.com/ ve http://www.bozcaadarehberi.com/nm-bozcaada_hakk%C4%B1nda-cp-2 ulaşabilirsiniz.

Demiştim Bozcaada için bir post yetmez diye. Devamı gelecek:))