9 Nisan 2014 Çarşamba

Haydi "Cupcake" yapalım:)

Daha önce 1-2 denemem oldu cupcake konusunda. Bu sefer ki diğerlerine göre daha başarılı oldu diyebilirim. En azından keklerin her biri aynı boyutta oldu. Ölçü kaşığı faydalı bir esermiş onu anladım. Yoksa öyle göz kararı 3/2 oran falan kestiremiyorum ben:) 

Tadı da çok güzel oldu. Bundan önce yaptığım tariflerde kekler güzel ama krema bol tereyağlı olduğu için çok ağır olmuştu. Bu tarifin kreması limon suyu ile yapıldığından çok hafifti:)  


Kek için:
1/2 su bardağı (120 gr) tereyağı (oda sıcaklığında)
3/4 su bardağı (150 gr) şeker
3 adet yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya esansı
1 su bardağı (100 gr) dövülmüş badem
1 + 1/3 su bardağı (200 gr) un
1/3 su bardağı (90 ml) süt







Tereyağı ve şeker bir kabın içinde, krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Yumurtalar iyice karıştırarak, teker teker eklenir. Vanilya esansı da eklendikten sonra iyice çırpılır. Süt, badem ve unu da ekledikten sonra hamur haline getirilir.


Bir ölçü kaşığı ile cupcake kalıplarının üçte ikisi kek hamuruyla doldurulur.
  

Önceden 200 derece ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirilir.


Krema için:
2 su bardağı (300 gr) pudra şekeri
1/2 limonun suyu
İstenirse  birkaç damla renkli gıda boyası ile kremaya renk katılabilir:) 
Üzerini süslemek için inci şekerler (ben üzerini süslemek için limon kabuğu rendesi kullandım)



Vee cupcakler hazır. Yalnız arkadaş üzerini krema ile süslemek ne kadar zor bir iş. Görüldüğü gibi benim de bu işte pek başarılı olduğum söylenemez:) Bu konuda daha çok çalışmam lazım. Her cupcake'in üstü ayrı bir telden.



27 yorum:

  1. çok güzel görünüyorlar elinize sağlık ama cupcake kagıtlarına bayıldım nereden aldınız?

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cicibici hobiler :))) çok teşekkür ederim:))) kağıtları tantitoni'den almıştım:))

      Sil
  2. Bence çok lezzetli görünüyor, afiyet olsun da ben o sürahiye bayıldım:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DreamCraft, çok teşekkürler:))) sürahi arkadaşımın hediyesiydi:) paşabahçeden

      Sil
  3. çook güzel görünüyor eline sağlık : ) cake tester ı nerden aldınız acaba ? pek sevimli♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senem sefa, teşekkürler:)) cake testerı instagram da takip ettiğim Amerikada yaşayan aleafcraft'tan sipariş etmiştim:)

      Sil
  4. anlatım fotoğraflar hepsi efsane olmuş
    ellerine sağlık lolipucummm
    kendim dıkan diyetinde olduğumdan oğluma yapiyim bundan çok hoşuna gidecektir :)
    çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. darkolivee; ayy çok teşekkür ederim, yaparken bir yandan da fotoğraf çekmek zor oluyor ama seviyorum yapiyim:)) ahh o diyetler zaten, keşek yeme içme diyeti olsa:))

      Sil
  5. krema konusunda da gayet başarılısın ..ellerine sağlık ..kağıtların da çok güzel..nereden bulursunuz bunları bilmiyorum..bana mı denk gelmiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilekçe, biraz daha şu krema süsleme işini becerebilsem iyi olacak:)) teşekkürlerr, valla kağıtları bulduğum an alıyorum, bunları da tantitoniden almıştım:))

      Sil
  6. Leziz görünüyorlar, ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  7. Offf tam iş çıkışı bu güzelleri görmem hiç iyi olmadı!!!
    Çok tehlikeliyim bir kuzu yiyebilirim yani...
    Harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cafenoHut, ay biliriim, ben de iş çıkışlarında öyle oluyorum:), Çok teşekkürler şekerim:)

      Sil
  8. Ahh çok lezzetli görünüyorlar, kapsüllerin desenleri de ayrı güzeller ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Bence çook lezzetli ve şirin gözüküyorlar..Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Detaylı ve güzel anlatımın için teşekkürler. Ellerine emeklerine sağlık. Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  11. cupcakeler şahane de o kağıt kaplara ne demeli. Ne kadar hoş ve zarifler. Bayıldım. Ellerine sağlık, muhteşem olmuşlar.

    YanıtlaSil
  12. Emel Sevren Pınar :)))) çok teşekkür ederim:))) seni bloğunu izlemek bana çok zevk veriyor:)))

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails