5 Ocak 2012 Perşembe

Hotpoint ile NEW YORK - 2. gün

Daha New York'a gitmeden önce orada yapılacaklarla ilgili bir program göndermişlerdi. Ne zaman ne yapılacağı, nerelere saat kaçta gidileceğini belirten bir program. Okuduğumuz da bizi yeterince heyecanlandırmıştı zaten. Ama gidip de yaşayınca bambaşka duygular yaşadık. Çok güzel bir organizasyon ve gezi planı hazırlamışlar.

İşte ilk günün programı

7.00 – 8.30 Breakfast in reserved area in “Carlton” Hotel (Otelde Kahvaltı)

9.00 – 15.00 Mid Town Manhattan Tour - Lunch at 'Thalia' (Manhattan Turu ve Thalia'da öğle yemeği)
15.00 – 18.00 Free time (Boş zaman)
18.00 – 23.00 Christmas Show at Radio City Hall + Diner at “Carmine's Theater District” (Radio City Hall'da Christmas Gösterisi ve Carmine's da akşam yemeği)

Şimdi bol fotoğraflı New York'taki 2. günümüze başlıyoruz.

Ankara'da sabahları yataktan sürünerek kalkan ben günün heyecanından olsa gerek 5'te uyandım:))) Okan ve Emre'de uyanınca kahvaltıya indik. Sonra Okiyle biraz oteli keşfettik:)))

Saat 9.00da 'Mid Town Manhattan' turu için otobüse bindik. Bir rehber eşliğinde başladık New York sokaklarını seyretmeye. Rehberimiz bir yandan anlatıyor, biz de bir yandan şakada şukada fotoğraf çekiyoruz. Çok güzel bilgiler verse de hem çoğunu anlamadım (çünkü hızlı konuşuyordu, benim ingilizcem yetmedi:(), hem de etrafı seyretmekten dinleyemedim. O yüzden mekanlarla ilgili fazla bilgi veremeyeceğim:((

Her taraf tertemiz ve trafik inanılmaz düzenli. En çok dikkatimi çeken şeylerden biri arabaların tertemiz (hatta çöp kamyonlarının bile!!!) ve hiç bir vuruğunun, çiziğinin bile olmaması. Her blokta bir ışık olunca ve insanlar trafik kurallarına uyunca doğal olarak trafik kazaları da yaşanmıyor sanırım (ne güzel:)).

Her yol, sokak, cadde tek yön. Tabelalar o kadar anlaşılır ki gitmek istediğiniz yerin sokak numarasını ve yönünü (East-West) bildiğiniz sürece rahatlıkla bulabilirsiniz. (Bilmiyorum belki de bizim gördüğümüz yerler öyleydi.)

Yılbaşı olması nedeniyle her yer ışıl ışıldı. Meydanlar, mağazalar...

Meydanlarda çok hoş ve estetik heykeller vardı. Şimdi sorsanız nereleri buraları diye hatırlamıyorum:(((

Modern binaların, gökdelenlerin yanı sıra tarihi yapılar da var. Ancak bu kadar mı göze batmaz hiç birşey. Yenisi de eskisi de  çok estetikti bence:))

Turdaki ilk durağımız Central Park. Tabii ancak ufacık bir kısmı:))) Central Park'ın batı tarafındaki, 71. ve 74. caddeler arasındaki Strawberry Fields adını ünlü şarkıcı John Lennon’ın (Beatles grubunun ünlü şarkılarından biri) "Forever Strawberry Fields'' adlı parçasından almış.

8 Aralık 1980 yılında 40 yaşında bir hayranı tarafından vurularak öldürülen John Lennon'un anısına, İtalyan bir grup sanatçı tarafından tasarlanan 'IMAGINE' mozayiği de burada bulunuyor.

Buradan sonra turumuz New York sokaklarında devam ediyor. Central Park'ın etrafından yola devam ederken başrollerini Ben Stiller, Carla Gugino ve Robin Williams'ın oynadığı 'Night at the Museum' adlı filmin çekildiği 'Museum of Natural History''nin önünden geçip gidiyoruz:((

Turumuz ışıl ışıl süslenmiş mağazaların, alışveriş merkezlerinin önünden devam ediyor.

Ve işte ünlü alışveriş merkezi Rockefeller Center.

Burada 'alış-veriş yaptın mı?' derseniz, 'Hayırrrrrr:((('. Ancak tuvaletlerini kullanabildik. Çünkü hem turumuz bitmemişti, hem de çok kalabalıktı.

Sonra 7. caddeden (7th Avenue) yürüyerek, öğlen yemeğini yiyeceğimiz 'Thalia' (828 8th Ave) adlı restorana gittik. Yemeğimizi yedikten ve biraz dinlendikten sonraaaaaaaaa

Times Meydanı'na geldik:)) Burası kelimenin tam anlamıyla çılgın bir yer. Her taraf led ekran reklam panolarıyla dolu ve çok kalabalık. Durduğumuz yerin karşısında Disney mağazası vardı ama gidemedim, çok fena içimde kaldı:(((

Turumuz bitip otele döndüğümüzde saat 15.00 idi. 18.00 da akşam programı için hazır olmamız gerektiğinden yakın bir yerlere gitmeyi uygun gördük. Bir gece önce karanlık sokaklarında dolaştığımız 5. cadde de (5th Avenue) dolaştık. Bu sefer 'Collegiate Reformed Church' ve 'Empire State' binasını gündüz gözüyle gördük.

Akşam 18.00 herkez lobide buluştu ve Radio City (1260 Avenue of the Americas) ye doğru otobüsle yola çıktık.

Muhteşem, harika, olağanüstü (daha ne diyeyim) bir Christmas gösterisi izledik. Ama Okicim günün yorgunluğundan daha otobüste uyumaya başlamıştı bile. Gösterinin başını biraz seyredebildi ve sonunda uykuya yenik düştü:(((

Gösteri bitiminde Oki Emre'nin kucağında, benim ayağımda topuklu ayakkabılar, biraz üşüyerek, hızlıca yürüyerek, fotoğraf çekmeye çalışarak ve gruptan ayrılmama telaşıyla akşam yemeğini yiyeceğimiz Carmine's (200 W 44th St,) adlı İtalyan restoranına gittik.

Okan yemek boyunca da uyudu:(((  Biz de yorgun ve tıka basa doymuş bir şekilde otele döndük. Yoğun geçen günün ardından mutlu ve huzurlu bir şekilde odamıza çıktık:)