18 Ocak 2016 Pazartesi

String Art - İplik Sanatı

Dün ilk 'string art' yani 'iplik sanatı' denememi yaptım:) Neymiş bu derseniz? çivi ve iplerle yapılan panolar, tablolar diyebilirim. Yapması kolay bir çalışma gibi görünse de, pek öyle değilmiş. Kullanılan malzemeler az ve yaparken etraf batmıyor, temiz iş aslında:)) Ama biraz gürültülü:))))

Bu işi çok güzel yapanlar var, mesela instagramda severek takip ettiğim Arzu gibi https://www.instagram.com/mintiwall/ :)) Şu küçücük şeyi yaparken, Arzu'nun yaptıklarına bir kez daha hayran kaldım:))  

Malzemeler evde varsa, aklıma da bir anda düştüyse duramam illa ben de yapacağım:))) Şimdilik elimdekilerle bir kalp yaptım:))) 


Nasıl yaptığımı kısaca anlatmaya çalıştım. Şöyle bi bakalım neler gerekiyor; çiviler ve çekiç olmazsa olmaz,


Bir küçük kütük parçası,



Kırmızısından ip,


Bir de şablon niyetine kullanmak üzere kalpten bir kalıp olursa güzel olur:) 


Malzemeler hazırsa başlayabiliriz:)


Kütüğün üzerine kalp şeklindeki kalıp yardımıyla çivilerin çakılacakları yerleri işaretledim. Başladım çivileri tek tek çakmaya.


İşte işin en zor kısmı burasıymış. Çivileri çaktım çakmasına ama aynı uzunlukta ve dik olarak çakması zormuş. Yani ben pek beceremedim, ustalık gerektiriyor ve sabır bir de :) Bu işi yapanları bir daha takdir ettim, zor zanaat velhasıl.


Çivi çakma işi bittikten sonra, sıra işin en zevkli kısmına geldi:)) ipleri çivilerden geçirmek. Bunun bir sistemi var mı bilmiyorum, ben çaprazdan başladım, sonra gelişi güzel geçirdim çivilerin arasından:)


Göz kararı, tamam olduğuna karar verdikten sonra ip dolama işini sonlandırdım:)




Evettt elimde nur topu gibi bir string art kalbim var artık:))) Üstüne bir de asma aparatı ve kurdele taktım:)) Şimdi aklımda bir de yıldız yapmak var, bakalım uygun bir tahta bulursam bir ara onu da yapacağım:))) Bu kadarı da yeter bana, işi ustalaruna bırakmak lazım:)) 





5 yorum:

  1. Güzel bir uğraş. Kalp çok hoş olmuş

    YanıtlaSil
  2. Seu martelo é cute igual ao meu,estou pensando em pintar o cabo do meu o que acha amiga? Boa semana.Valéria.(Brasil).

    YanıtlaSil
  3. Benim de çok ilgimi çekiyor son günlerde string-art ama senin de bahsettiğin zorluklarından dolayı hiç denemedim. İlk denemense bence çok başarılı olmuş. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok şirin olmuş ama ;))

    YanıtlaSil
  5. İSMEK KURSLARINDA FİLOGRAFİ ADIYLA EĞİTİMİ VERİLİYOR

    YanıtlaSil

Başka neler var neler:))

Related Posts with Thumbnails